Instrucțiune pentru întors cărți, George Roșu

30.05.2019

George Roșu reacts to the situations around himself by means of his drawings and notations. The text, the image, the sound, the direct action and archiving are the elements he uses in order to set up his intervention in the space of the Pavilion Library.

An instruction written in March 2019, Performance Idea, refers to books, spaces and interpersonal relationships generated by the test of the limits of politeness. The photo reflecting the reversed books illustrates the possible outcome of the textually described performance. The action, achieved by the artist in the library, against the background of an audio book listened to in reverse, aims to put the idea into practice and reiterate the image of reversed books. Each of the three forms of exposure (text, image and action) comprises the other two in an indirect way thus the means of expression mutually determine their existence and question the cyclicality of the approach. The gesture can be resumed by anyone in any context assuming the existence of a bookshelf. The only requirement is to take a photo that will finally reach the artist. The generation of an archive will be the relational work of all those who will follow the instruction in the future.     

------

RO

George Roșu reacționează prin desen și notație scrisă la situațiile din jurul său. Textul, imaginea, sunetul, acțiunea directă și arhivarea sunt elementele prin care își construiește intervenția din spațiul Bibliotecii Pavilion.

Instrucțiunea Idee de performance, scrisă în martie 2019, vorbește despre cărți, spații și relații interumane generate de testarea limitelor politeții. Fotografia cu cărți întoarse ilustrează posibilul rezultat al performance-ului descris textual. Acțiunea realizată de artist în bibliotecă - pe fundalul sonor al unui audio book ascultat invers - are scopul de a pune în practică ideea și de a reitera imaginea cărților întoarse. Fiecare dintre cele trei forme de expunere (text, imagine, acțiune) le cuprinde pe celelalte două indirect, astfel că, mediile de exprimare își determină reciproc existența și pun în discuție ciclicitatea demersului. Gestul poate fi reluat de oricine în orice context al existenței unui raft cu cărți. Singura cerință este realizarea unei fotografii care să ajungă, în final, la artist. Generarea unei arhive va fi opera relțională a tuturor celor care în viitor vor urma instrucțiunea.

*George Roşu (n. 1982) trăieşte şi lucrează în Cluj-Napoca. Foloseşte cuvântul ca material şi conturul ca suport al acestuia. Consideră că umorul face parte din istoria artei şi îl foloseşte în lucrările sale. Deşi e uneori încadrat la ilustratori, artistul nu crede că etichetele trebuie să fie atât de clare şi este tot mai prezent în expoziţii şi evenimente de artă contemporană. Este co-fondator al spaţiului de artă RAFT.

Selecție expoziții:
2018
"Emoția tranzacției nereuşite", White Cuib, Cluj-Napoca
"Almost News", Romanian Culture Centre, London
"In/under my eyes", Pilot, Paintbrush Factory, Cluj-Napoca
"Ping Pong", group exhibit, Camera K'Arte, Târgu Mureş
"6 exerciţii de stăpânit dorul de ţară", Casa Forum, Alba Iulia & Kunst Kooperative, Berlin
"Have you seen my latest one ?", Fact Finder, Berlin
2017
"Proiectul RAFT", Bienala Art Encounters Timişoara
"Studiu pentru clape şi capcane", Centrul Multicultural al Universităţii Transilvania, Braşov.
"Monument Refuzat", Spaţiul RAFT, Paintbrush Factory.
2016
"Pionaj/Pawnage"- No man's land, Rezidenţa Scena 9, Bucureşti
www.georgerosu.ro

Curator: Maria Orosan-Telea